Svea Ekonomi är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med trettio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är vi ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner. Med över 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Förutom tjänster som företagslån, krediter, fakturaservice, factoring, fakturaköp, kreditinformation och inkasso har vi bland annat smarta betallösningar för e-handel, mobil och butik. Vi erbjuder även lån och sparande för privatpersoner.

Account Manager Leasing till Svea Ekonomi

Är du en självgående, engagerad och driven säljare som vill vara med på vår tillväxtresa? Vi söker nu dig med rätt attityd och tydliga ambitioner som gillar att arbeta mot uppsatta mål. Känner du igen dig? Sök!

Arbetsbeskrivning

Rollen som Account Manager Leasing på Svea Ekonomi innebär i stor utsträckning att driva igenom olika affärsprocesser, hela tiden med leverantören och dennes slutkunder i centrum. Primärt genom egen prospektering, men också genom leads, bygger du upp egna konton där du har rollen som spindel i nätet och identifierar leverantörernas behov, stöttar kring varierande frågor om finansiering och agerar som rådgivare i strategiska beslut. 

Genom att skapa dig en god förståelse för dina leverantörers verksamhet och behov kommer du att guida dem i hur samarbetet kan utnyttjas på bästa sätt. Du rapporterar till säljchefen för Leasingaffären som finns tillgänglig som bollplank men rollen innebär mycket frihet under stort eget ansvar. Mycket blir upp till dig att bestämma vilka leverantörer som du vill bearbeta, Svea Ekonomi hjälper företag med hyres-/leasinglösningar med allt från kaffemaskiner till inredning – vi har leverantörens behov i fokus! Din huvuduppgift blir att sälja in våra tjänster till både nya som befintliga leverantörer. Bra för leverantören, bra för Svea Ekonomi och bra för dig – Win-Win-Win-lösningar!

Kvalifikationer och egenskaper

Du är en initiativrik och nyfiken person som gillar att ta helhetsansvaret för arbetet och processen. Har du erfarenhet från försäljning av finansieringslösningar är det meriterande men inget krav. Du bör däremot ha erfarenhet av uppsökande försäljning samt från att tidigare ha arbetat i platta och dynamiska organisationer med korta beslutsvägar – om inte ska du ha en önskan om att göra det.

Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå, siktar du på att bli en vinnare och har rätt inställning kommer du att lyckas. För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta självständigt, är lösningsorienterad och orädd samt motiveras av att nå uppsatta mål. Att du är en social, relationsskapande och prestigelös person tar vi för givet. Slutligen – älskar du att sälja!